MAPA POLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY

Trasa Podlesí - Babuše - Králický sněžník - Staré Město [ Turistická trasa ]

Podlesí - Vojtíškov - U čtyř rohů - Babuše - Sušina - Kralický Sněžník - Staré město po Sněžníkem
Typ: pěší
Náročnost: náročná
Čas.náročnost: celodenní
Restaurace: Staré město pod Sněžníkem-hotely, restaurace, Podlesí restaurace a obchod, Stříbrnice - hostinec a obchod, Malá Morava
Délka 31,5 km
Délka čas 10,5 hodiny
Převýšení +826 m
Snížení -881 m
Nejnižší bod 580 m
Nejvyšší bod 1424 m

Příjezdové místo: Podlesí, vlak, trať a. 024, autobus Hanušovice - králíky, zastávka Malá Morava, Podlesí, pila.
Výchozí bod: železniční stanice Podlesí, 505 m.

Časový rozvrh: Podlesí - Vojtíškov 3 km (1 hod.) - U čtyř rohů 5,5 km (2 hod.) - Babuše, lovecká chata 3 km (1 hod.) - Sušina, vrchol 2 km (3/4 hod.) - sedlo pod Králickým Sněžníkem 3 km (1 hod.) - Králický Sněžník 2,5 km (1 hod.) - Nad Adéliným pramenem 4,5 km (1 1/2 hod.) - Stříbrnice 4 km (1 1/4 hod.) - Staré Město pod Sněžníkem 4 km (1 1/4 hod.). Celá trasa 31,5 km, 10 1/2 hodiny.

Náročnost: náročná trasa s dlouhým stoupáním již 2 km od výchozího bodu až na vrchol Králického Sněžníku, časově náročné.
Nejvyšší bod: Sušina 1321 m, Králický Sněžník 1424 m.

Pozoruhodnosti: Vojtíškov - výhled na celý masív Hrubého Jeseníku od západu; celý masív Hrubého Jeseníku od západu; Čtyři rohy - výhledové místo na Staroměstsko; Sušina - vrcholové rašeliniště, pozůstatky bunkrů a pevnůstek z let 1935 - 1938; Králický Sněžník - výhled na hřeben Hrubého Jeseníku, Orlické hory, při dobré dohlednosti Krkonoše a polské Soví hory.

Popis trasy:
Kdo se rád pokochá pěknými rozhledy, zvolí pro své putování tuto trasu. Cestu začínáme u železniční stanice v Podlesí, odkud nás modře značená cesta dovede k silnici z Hanušovic do Králík. Zde se dáme vpravo směrem na Hanušovice. Asi po 1 km začneme stoupat nejprve lesní a poté polní cestou až do osady Vojtíškov. Na horním konci osady se nám ukážou překrásné výhledy na hlavní hřeben Hrubého Jeseníku. Pokračujeme stále do kopce a cestou se nám otvírá výhled na skupinu Jeřábu a Suchého vrchu. Obloukem se potom dostaneme až na plošinu U čtyř rohů. z tohoto místa jsou pěkné výhledy na Staré Město pod Sněžníkem i celé Staroměstsko. Stále stoupáme až k lovecké chatě Babuše, a to jsme již skoro na hřebenu. Přes vrchol Podbělky (1327 m), na kterém se hřbet Sušiny rozdvojuje na dvě rozsochy oddělené údolím obce Malá Morava, se dostáváme na vrchol Sušiny (1321 m). Cestou míjíme pozůstatky bunkrů a pevnůstek, které byly součástí obranné linie vystavěné v letech 1935 - 1938 na obranu ČSR. Z vrcholu Sušiny je výhled na Staroměstsko. Za Sušinou na sestupu procházíme vrcholové rašeliniště místy po haťovém chodníku. Klesáme stále po modré značce až do sedla pod Králickým Sněžníkem. Odtud pokračujeme vlevo nejprve po červené značce a poté po žlutě značené cestě kolem sošky slůněte a pramene Moravy až na vrchol Králického Sněžníku (1424 m), výhled je popsán u trasy a. 4. vracíme se stejnou cestou až do sedla pod Králickým Sněžníkem. Odtud pokračujeme v souběhu modré a červené značky až ke kapličce nad Stříbrnicemi. Zde opustíme červenou značku a po modře značené cestě sestupujeme do obce Stříbrnice, kolem kostela pokračujeme až na dolní konec obce, kde odbočíme vpravo a polní cestou kolem obranných pevnůstek a řopíků z doby konce první republiky dojdeme až na železniční stanici ve Starém Městě pod Sněžníkem.